Pirkėjo apsauga perkant prekes iš Kinijos

Pirkėjo apsauga perkant prekes iš Kinijos

 

Kas gina vartotojų teises, perkant prekes iš trečiųjų šalių, tokių kaip Kinija ir kur kreiptis dėl vartotojų teisių pažeidimų?

Apsiperkant Kinijos internetinėse parduotuvėje, daugeliu atvejų Europos elektroninės komercijos įstatymai negalios, o apginti jūsų teises bus labai sudėtinga.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) paprastai nagrinėja iškilusius ginčus, kai pardavėjas yra įsisteigęs Lietuvoje. Tuo tarpu Europos vartotojų centras tarpininkauja, vartotojui įsigijus nekokybišką prekę kitose ES valstybėse.
Iškilus problemoms dėl įsigytos prekės iš Kinijos internetinės parduotuvės, Vartotojų teises ginantis pasaulinis tinkas – Econsumer, šioje vietoje taip pat mažai kuom padės, nes kol kas Kinija nėra šios organizacijos narė ir organizacija nesprendžia individualių skundų.
Atsižvelgiant į ribotą vartotojų apsaugą apsiperkant Kinijos internetinėse parduotuvėse svarbu atkreipti dėmesį į Pirkėjo apsaugos skirtumus perkant iš Europos Sajungos valstybių ir šalių, kurios nepriklauso Europos Sąjungai (ES).

Pirkėjo apsauga perkant prekes iš Kinijos

Į ką atkreipti dėmesį perkant prekes iš Kinijos?

Perkant prekes iš Kinijos elektroninių parduotuvių būtina atkreipti dėmesį iš ko perkate prekes. Priešingai nei apsiperkant Lietuvos ar kitose Europos internetinėse parduotuvėse, Kinijoje registruotos įmonės neprivalo laikytis Europos elektroninės komercijos direktyvų.

1. Kinijos internetinių parduotuvių informacijos pateikimas

Remiantis Europos teisės aktais, Europos internetinės parduotuvės turi aiškiai pateikti duomenis apie save klientui, t.y.: telefono numerį, elektroninio pašto adresą ir kitus duomenis. Tuo tarpu, Kinijos parduotuvės šios prievolės neturi.
Dėl šios priežasties, prieš apsiperkant jus dominančioje Kinijos parduotuvėje, verta perskaityti apžvalgas, klientų atsiliepimus apie šią parduotuvę bei atkreipti ypatingą dėmesį į jų klientų aptarnavimo kultūrą.

2. Teisė atsisakyti prekės

Pagal ES įstatymus, įsigijus prekę Europos internetinėje parduotuvėje, pirkėjas gali grąžinti pirkinį per 14 dienų nuo jo gavimo dienos ir nenurodyti priežasties.
Deja, tai viena didžiausių kylančių problemų, apsiperkant Kinijos internetinėse parduotuvėse.
Iš esmės jūs neturite įstatyminės teisės grąžinti prekę net jei ji yra sugedusi, o siūlomos prekės grąžinimo sąlygos apibrėžiamos kiekvienos Kinijos internetinės parduotuvės atskirai.
Didžioji dalis Kinijos internetinių parduotuvių siūlo daug trumpesnį nepatikusios prekės grąžinimo terminą (10, 7 ar 3 d. terminą) ir beveik visais atvejais be išimties prašo apmokėti prekės siuntimo atgal išlaidas. Dažnai įsigytos prekės vertė yra mažesnė nei siuntimo atgal išlaidos, ko pasekoje, klientams tiesiog neapsimoka jos grąžinti. Dėl šio aspekto ir kyla daugiausiai problemų.
Taip pat, prekės siuntimas atgal į Kiniją užtrunka ilgai, pinigų grąžinimo procedūra yra lėta, o net ir atlikus visus reikiamus žingsnius, ne visos Kinijos internetinės parduotuvės teikiasi grąžinti klientui pinigus.

3. Apmokėjimo išlaidos

Remiantis Europos Sąjungos įstatymais, prekes parduodanti parduotuvė gali apmokestinti pirkėją tik tokio dydžio apmokėjimo išlaidomis, kurias patiria pati. Šis apribojimas negalioja Kinijos internetinėms parduotuvėms, tačiau praktikoje paprastai Kinijos parduotuvės tuom ir nepiktnaudžiauja. Taigi, jeigu internetinė parduotuvė leidžia atsiskaityti ne tik doleriais, bet ir eurais, ši parduotuvė ir atliks pinigų konvertavimą. Paprastai Kinijos parduotuvėse optimaliausia atsiskaityti doleriais.

4. Kinijos parduotuvių suteikiama vartotojo apsauga

Kai kurios Kinijos parduotuvės, tokios kaip „Aliexpress“ ar „DHgate“ siūlo vartotojo apsaugą.
Pavyzdžiui, „Aliexpress“ vartotojams siūlo 2 svarbias apsaugas:

  • pinigų grąžinimą, jei pirkėjas negauna užsakytos prekės
  • pilną ar dalinį pinigų grąžinimą, jei prekė neatitinka svetainėje pateikto aprašymo.
  • Nepaisant siūlomos apsaugos, svarbu suvokti tai, kad Kinijos parduotuvės suteikiama pirkėjo apsauga neprilygsta įstatymui.

5. Kreditinių kortelių ir “Paypal” suteikiama vartotojo apsauga

Apsiperkant Europos Sąjungos ar kitų šalių, tokių kaip Kinija internetinėse parduotuvėse, pirkėjams apsaugą suteikia kreditinės kortelės ar „Paypal“. Jei įsigijus prekę, ji neatitiko parduotuvėje pateikto aprašymo ar prekė apskritai nebuvo jums pristatyta, turite teisę susisiekti su kreditinę kortelę išdavusiu banku ir paprašyti grąžinti jums pinigus.

Daugiau informacijos apie „Paypal“ suteikiamus privalumus rasite ČIA.
Informaciją apie kreditinių kortelių suteikiamą apsaugą perkamoms prekėms iš Kinijos rasite ČIA.

 


Comments are closed.

8% Nuolaida Xiaomi IReader T6

Galioja iki: 2020-06-30

Kodas:

ĮSIGYK XIAOMI IREADER

50% Nuolaida – Pavasario Išpardavimas Liemenėlėms

Galioja iki: 2020-06-30

Kodas:

APLANKYK

26% Nuolaida Xiaomi Redmi ausinėms

Galioja iki: 2020-05-31

Kodas:

ĮSIGYK XIAOMI REDMI AUSINES

29% Nuolaida Bakkey išmaniajam laikrodžiui

Galioja iki: 2020-05-31

Kodas:

ĮSIGYK BAKKEY LAIKRODĮ

56% Nuolaida Xiaomi Mi Apyrankei 4

Galioja iki: 2020-05-31

Kodas:

ĮSIGYK XIAOMI MI APYRANKĘ

15% Nuolaida BLITZWOLF prekėms

Galioja iki: 2020-05-10

Kodas:

ĮSIGYK BLITZWOLF PREKĘ

Perkuiškinijos naujienlaiškis

Užsisakyk PERKUIŠKINIJOS naujienlaiškį!